fridaalicejohanna.blogg.se

Mitt namn är Frida och jag är 21 år. Jag är kreativ och tycker om att skapa, och arbeta med händerna. Jag studerar till frisör, och ni kommer få följa mig främst genom min studietid.

Dagens klippningar

Publicerad 2015-05-28 17:48:56 i Allmänt,

Idag hade Ann-Christine dit sin son, som var modell åt mig. Hans hår var väldigt svårt att klippa och han hade mycket tjockt och "skarpt" hår. Men slutresultatet blev bra, och han blev nöjd. Jag använde mig mest av sax över kam, trimmer och urtunningssax. 
 
Före bilder:
 
 
Efter bilder:
 
 
Som avslutning tvättade jag hans hår, och stylade med lite vax.
 
 
 
Efteråt trimmade jag upp Mikaelas frilla lite. Använde mig av rakmaskin med bett, i nacken och vid sidorna. Ovanför högra örat gjorde jag en undercut.
 
Bild:
 Ps. Cool bild Mickan :D
 
Ännu efter det så toppade Mikaela mitt hår :) så nu känns mitt hår lite mjukare och fräshare.
 
Imorgon blir sista praktikdagen, så börjar det förhoppningsvis snart bli sommar.
 

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2015-05-28 20:57:34

Snyggt! :D

Svar: Tack! :)
Frida Hägglund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela