fridaalicejohanna.blogg.se

Mitt namn är Frida och jag är 21 år. Jag är kreativ och tycker om att skapa, och arbeta med händerna. Jag studerar till frisör, och ni kommer få följa mig främst genom min studietid.

Sotade ögon

Publicerad 2015-04-29 20:17:27 i Allmänt,

Hej!
 
Idag i skolan satt jag som modell åt lärarinnan och blev sminkad. Hon gjorde två olika sotningar, en som var svart och en som var lila och gul. Ett på var öga, hon berättade stegvis vad hon gjorde och hur hon applicerade. 
 
Det var roligt, och jag blev snygg haha :D Jag kunde själv inte följa med och se så mycket när jag hade fast ögonen, men jag lyssna iallafall :) 
 
Sedan tog hon bort det gula och lila och målade svart på, så båda ögonen blev likadana.
 
Tips:
-Om man skall ha mycket sotade ögon kan man börja med ögonen, putsa bort vad som fallit ner, och sedan lägga på foundation.
-Om man inte gör det, så kan man lägga mycket löst puder under ögonen så det bara är att borsta bort vad som fallit.
-Gör man ögonmakeup på en kund med väldigt känsliga ögon kan man säga till när man drar genom till exempel mascaran, och håll örverrenskomna blinkpauser.
-Har man mycket/stark ögonmakeup skall man hålla sig till ett ljust läppstift. Annars blir det too much, om man har mycket mörka läppar.
 

Här kommer en bild på slutresultatet :)
 
 
Hejdå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela