fridaalicejohanna.blogg.se

Mitt namn är Frida och jag är 21 år. Jag är kreativ och tycker om att skapa, och arbeta med händerna. Jag studerar till frisör, och ni kommer få följa mig främst genom min studietid.

Back to school

Publicerad 2015-08-26 20:08:18 i Allmänt,

Hej läsare!
Nu har jag hållit en paus över sommaren med mitt bloggande. Jag har nog klippt flertal frisyrer i somrast på vänner och bekanta fast det inte blivit några inlägg, men nu skall jag börja skriva och sätta upp mer bilder.
 
Skolan började redan 12 augusti, och vi har övat mycket på bland annat festfrisyrer, uppsättningar, färgningar och make up. Vi har också provat olika tekniker att slinga håret, finns så många olika sätt att göra på. 
 
I söndags klippte jag min farfar, tog tyvärr inga bilder men jag blev nöjd över resultatet, han också. Det gick lite snabbare än gången innan, och det blev ännu bättre klippt.
 
Idag hade vi skola 9.00-17.15, från morgonen färgade vi dockor i par; blekning i folieslingor (diagonalt framåt, diagonalt bakåt + vertikalt) och mörk rot. Fortsättning av tvätt och föning. Sedan testade vi att bleka flera lösa hårtofsar med olika blekningsmedel och med 6% och 9% väteperoxid. 
13.00-17.15 hade vi kundkväll och jag hade en herrklippning. Jag använde rakmaskin och sax över kam. Det blev kortare vid sidorna och längre där ossipitalbenet börjar (uppå och frami) och bakåt. Använde mig även av urtunningssax. Resultatet blev bra, och kunden blev supernöjd! Men glömde fotografera..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela