fridaalicejohanna.blogg.se

Mitt namn är Frida och jag är 21 år. Jag är kreativ och tycker om att skapa, och arbeta med händerna. Jag studerar till frisör, och ni kommer få följa mig främst genom min studietid.

Uppsättning

Publicerad 2015-08-27 18:48:13 i Allmänt,

Hallå!
Idag i skolan har vi på förmiddagen haft lite "teori" och bland annat fick vi se på en film om en uppsättning vi skulle göra, där man såg bra hur man själv skulle göra. 
 
Där kring lunchtid började vi med det praktiska. Det var ganska roligt och jag tycker mitt resultat blev rätt så lyckat. 
 
Man skulle göra en inbakad fläta mitt på huvudet, som man snurrade ihop, och spände fast som en bas. 
Sedan lockade man håret och behöll "locken" och lade fast med clips. Jag lade fast lite löshår och en hårvalk ovanpå flätan.
 
Efteråt började jag ta lös lockarna och fästa fast i hårvalken lite löst. Sedan gjorde jag vågor i luggen.
 
Bilder från uppsättningen:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela