fridaalicejohanna.blogg.se

Mitt namn är Frida och jag är 21 år. Jag är kreativ och tycker om att skapa, och arbeta med händerna. Jag studerar till frisör, och ni kommer få följa mig främst genom min studietid.

Hårtvätt, styling och klippning

Publicerad 2015-05-08 00:18:06 i Allmänt,

Idag har jag hunnit med mycket! Jag har varit på praktik idag. Jag och Mikaela tvättade, masserade hårbotten och stylade varandras hår. 
 
Såhär började hon se ut:
 
 
 
 
Fönade lite med rundborste och avslutade med gel och spray.
 
Efter att denna dagen var färdig for jag vidare till en bekant som hittat frivilliga personer som ville ställa upp som försökskaniner. :) 
 
Första modellen ville att jag bara skulle klippa topparna.
 
Före:
 
 
 
 Efter:
 
 
 Hon hade med sig sitt barnbarn, hon hade låångt blont hår som jag gjorde en stor fläta i. Tyvärr glömde jag ta bild på flätan.
 
 
På nästa modell klippte jag ganska mycket.
Längre på ena sidan och kortare på andra.
 
Här kommer före bild:
 
 
Efter bilder:
 
 
 
 
 
 Med längre åt ena sidan :)
 
Och sista modellen! 
Före bilder:
 
 
Bak:
 
Efter bild:
 
 
Alla blev nöjda. :) Jag har märkt att jag blir inte lika trött att stå och klippa nu som det var när jag var ovan. 
 
Nu blir det att gå och sova, imorgon far jag till Clip in :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela