fridaalicejohanna.blogg.se

Mitt namn är Frida och jag är 21 år. Jag är kreativ och tycker om att skapa, och arbeta med händerna. Jag studerar till frisör, och ni kommer få följa mig främst genom min studietid.

Hårtvätt

Publicerad 2015-05-05 22:14:40 i Allmänt,

Idag har jag och Alexandra tvättat håret på varandra på salongen. Jag började med att tvätta hennes hår, med schampo och balsam. När vi lagt i balsam dro vi genom håret med en gles kam så att det skulle fördelas jämnt i håret. Då var det också mycket lättare att reda ut.
 
Jag torkade hennes hår med en hårfön, och gjorde stora lockar med plattång. 
 
Före:
 
 
 
 
Efter:
 
 
 
 
 
Avslutade med en glansspray och hårspray.
 
Sedan gjorde hon likadant på mig.
Såhär blev det:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela