fridaalicejohanna.blogg.se

Mitt namn är Frida och jag är 21 år. Jag är kreativ och tycker om att skapa, och arbeta med händerna. Jag studerar till frisör, och ni kommer få följa mig främst genom min studietid.

Nu är det klippt!

Publicerad 2015-05-19 19:41:33 i Allmänt,

Idag på praktik har jag haft Ann-Christines man dit som klippmodell. Jag klippte sax över kam i nacken och bak i. Uppå och vid sidorna klippte jag först med vanlig sax och sedan tunnade jag ur med urtunningssax. Vid nacklinjen och lite vid öronen använde jag en trimmer. Vi blev båda nöjda över resultatet.
 
Före bilder:
 
 
 
 Efter bilder:
 
 
 
Efter praktik for jag till min mormor och klippte hennes hår. Det var 7 veckor sedan hon sist klippt sig så jag tog 2-3 cm. Nacklinjen blev ganska kort och renklippt. Gradering i nacken blev det och öronen helt framklippta. En snedpannlugg som jag karvade av någon centimeter. Vi blev nöjda över resultatet.
 
Före bilder:
 
 
Efter bilder:
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-20 21:11:36

Klippningarna såg bra ut. Roligt att du får träna både på salongen och nära o kära😃h, Kiini

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela