fridaalicejohanna.blogg.se

Mitt namn är Frida och jag är 21 år. Jag är kreativ och tycker om att skapa, och arbeta med händerna. Jag studerar till frisör, och ni kommer få följa mig främst genom min studietid.

Naglar och hårstyling

Publicerad 2015-10-01 12:33:44 i Allmänt,

Hallå!
Igår hade vi skola från 12.00 till 19.30 tiden. Jag och Mikaela började med att träna på manikyr, det är mycket svårare än man kunde tro att göra på någon annan. Man börjar med att tvätta händerna och decifinera dem, sedan tar man bort gammalt nagellack, filar, buffrar och för upp nagelbanden. 
 
Man gör en hand i taget med olika skeden, och under tiden har man den andra handen i en skål med vatten och tvål för att mjuka upp naglar och händer. 
 
Man putsar även under naglarna, och när man rengjort naglarna färdigt börjar man lacka. För att lacket skall hålla ännu bättre kan man lägga underlack, vanligt lack och topplack.
 
Efteråt kan man massera händerna med en handkräm.
 
Här är en bild på Mikaelas naglar:
 
Fram till kl 17 hade vi kundkväll i Point Cut, men med få kunder då.
Från 17.00 kom ett gäng flickor från Närpes internat och de fick välja mellan olika behandlingar.
 
På min kund tvättade jag håret, gjorde vårdbehandling med fusio dose, klippte och stylade med lockar.
 
Det blev inte klippt mer än ca 2cm när hon ville behålla sitt långa hår.
 
Jag blev nöjd över resultatet och hon tyckte också det blev fint, och något annorlunda när hon annars inte brukar locka håret så ofta. 
 
Jag använde mig av en locktång mestadels och runt ansiktet lockade jag med plattång. 
 
Här är bilder:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela