fridaalicejohanna.blogg.se

Mitt namn är Frida och jag är 21 år. Jag är kreativ och tycker om att skapa, och arbeta med händerna. Jag studerar till frisör, och ni kommer få följa mig främst genom min studietid.

Damkorthårsklippningar

Publicerad 2015-09-03 11:50:15 i Allmänt,

Hallå! 
Igår hade jag två kunder i skolan, två damklippningar. På första kunden klippte jag gradering i nacken, hon ville inte ha någon större förändring. Det blev inte så mycket annorlunda än tidigare, men jag klippte bort 2-3 cm. Hennes hår var rättså tjockt också så jag använde urtunningssax ganska mycket för att få mer luftighet. Har tyvärr inte bildbevis men hon blev nöjd.
 
Min andra kund ville ha lite större förändring. Hon hade fina hårstrån, men det var tjockt! Jag klippte ganska kort i nacken, men lite gradering och diagonalt framåt. Där också använde jag urtunningssax en del, hon blev väldigt nöjd, och sa att det var precis som hon ville ha det. 
 
Här är före bilder:
 
 
 
Efter:
 
 
Imorgon har vi blowdry morning i skolan 08.00-11.00, om intresserade finns. Då tvättar vi håret och fönar på kunder, och/eller att vi gör make up.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela